Grup excursionista

A la Vall de Llémena, com en tantes altres regions del país, sempre s’hi ha pujat a la muntanya, bé sigui per necessitat (bosquetans, carboners, pastors, ermitans…), bé sigui per devoció (romiatges, peregrinacions…) Des de fa uns anys, l’afició a l’excursionisme també s’ha estès entre els habitants del territori, i l’Ateneu ha canalitzat aquesta afició en diverses etapes.

L’any 2022, després d’uns anys de repòs, vam reprendre les activitats amb una programació anual de sortides per descobrir la Vall i més enllà.

Organitzem caminades de diferent nivell:

  • Excursions de nivell mitjà i alt per pics, serralades i senders.
  • Sortides per conèixer el patrimoni cultural, la història, els costums, l’art, la llengua i la cultura en general, recorrent les nostres comarques.
  • Caminades de baix nivell amb la intenció d’iniciar als petits de la casa en el món de l’excursionisme, acompanyats dels pares.

Les sortides estan obertes a tothom.

Programa d’excursions 2025/2026

L’Oncotrail és una cursa per equips que té com a objectiu recaptar fons per millorar la qualitat de vida dels malalts de càncer (serveis de fisioterapeutes, drenatge limfàtic, serveis psicològics, banc de perruques…). Un percentatge de la recaptació també es destina a la investigació sobre el càncer que du a terme l’Institut Català d’Oncologia de Girona.

La cursa té un recorregut de 100 km pel Baix Empordà, amb sortida i arribada a Palafrugell. Cada equip ha de recórrer aquest trajecte en un màxim de 30 hores.

La cursa està organitzada per la Fundació Oncolliga Girona conjuntament amb l’Agrupació Excursionista Palafrugell i el Club Atlètic Palafrugell.

Per poder participar a l’Oncotrail, cada equip ha de fer un donatiu mínim de 1.000 euros a la Fundació Oncolliga Girona. En el nostre cas, aquest import l’aporta l’Ateneu, però tothom que vulgui pot donar suport a l’equip fent un donatiu.

L’any 2021 l’Ateneu va començar a participar a l’Oncotrail amb un equip patrocinat per l’Entitat.

L’Oncobike és un repte esportiu i solidari dirigit als amants de la bicicleta de muntanya que té com a objectiu recaptar fons per a finançar el servei d’Estètica Oncològica Integral, la finalitat del qual és prevenir i minimitzar els efectes secundaris que els tractaments oncològics tenen sobre la pell i les mucoses dels malalts, especialment de les dones.

La prova consta de dos itineraris: un de 200 quilòmetres i un altre de més curt, d’uns 120 km. Tots dos recorreran camins i pistes de la Vall de Llémena, en un entorn ideal per a la pràctica d’aquest esport. El centre neuràlgic de la prova està situat a la Pineda de Sant Gregori, que acull la sortida i l’arribada d’aquesta cursa tan especial. La cursa és per equips d’entre quatre i sis ciclistes. Els membres de cada equip es poden anar rellevant, però sempre hi ha d’haver com a mínim dos corredors en ruta. Un format per relleus pensat per a tots els nivells i amants de la bicicleta de muntanya, amb itineraris a l’abast de ciclistes que tinguin una bona condició física.

La cursa està organitzada per la Fundació Oncolliga Girona conjuntament amb el Club Ciclista Sant Gregori i Cingles de la Llémena.

L’any 2022 l’Ateneu comença a participar en aquest repte esportiu amb un equip patrocinat per l’entitat.