Us convidem a participar a la propera sortida del proper diumenge 7 de juny.

En aquesta sortida, a més de caminar, tindrem el testimoni d’un company, fill de la Vajol, que ens explicarà anècdotes i fets viscuts durant l’exili del 1939. Amb ell resseguirem el camí de l’exili des de la Vajol fins a les Illes i visitarem l’anomenada mina Canta o d’en Negrín.

És una excursió circular d’uns 12km de llargada, amb un desnivell mesurat. Opcionalment podrem accedir al Castell de Cabrera, amb una lleugera grimpada però sense cap dificultat tècnica per accedir-hi.

Ens trobarem a les 07:30 a Sant Gregori, a l’aparcament de davant de la biblioteca ( plaça Rafael Masó) per aplegar-nos, reduir cotxes i anar cap a la Vajol. Calculem 1 horeta per arribar al pàrquing de la Vajol.

La ruta surt del pàrquing de la Vajol en direcció al coll de Manrella, on hi ha el monument a Lluís Companys. Del coll de Manrella baixarem al poble francès de les Illes, fins a l’hostal dels Trabucaires, famós per la resistència contra els alemanys a la Segona Guerra Mundial. Agafarem el camí de tornada a la Vajol fins a Coll de Lli, punt des d’on sortiren Companys, Aguirre, Azaña i Negrín guiats per Juan Viñas. Seguirem la ruta cap al castell de Cabrera, amb impressionants vistes de l’Empordà i la Garrotxa. Tornarem a Coll de Lli per baixar pel camí de Can Barris vorejant el poble fins a la mina Canta, on Negrín hi construí un búnquer per guardar les obres procedents del Museu del Prado i d’altres museus així com gran part de la caixa de recuperació (confiscacions per pagar les despeses de guerra). Tornarem al pàrquing passant pel mirador de l’Empordà i pel cementiri de la Vajol.

Començarem la caminada tan bon punt arribem a la Vajol-intentarem que sigui abans de les 09:00-, ja que la ruta té una durada prevista d’unes 5 hores, incloent l’aturada per esmorzar. Gaudirem d’unes bones vistes panoràmiques des del Castell de Cabrera i reviurem fets reals de la mà d’un net dels que durant la guerra civil eren els masovers de Can Barris, transformant les dades històriques en anècdotes familiars.

Recordeu portar aigua i l’esmorzar!. Qui vulgui es pot quedar a dinar al parc de la Font d’Avall de la Vajol.

Porteu calçat adequat per caminar, que sobretot tingui sola amb relleu i bona adherència per no patinar i que sigui còmode; qui els faci servir que també porti pals. Es recomana portar protecció solar i barret o gorra per si fa sol.

Hi podeu convidar les vostres amistats. La sortida està oberta a tothom, però caldrà que els menors vinguin acompanyats d’un adult. Per preveure l’assistència i esperar a tothom, ens heu d’enviar un correu a info@ateneuvalldellemena.cat.

La participació a l’excursió s’efectua sota la responsabilitat de cada assistent, alliberant de manera expressa a l’Ateneu.

Us adjuntem el cartell anunciador.

Us hi esperem !!!.